Op diverse plekken in Nederland hebben de afgelopen weken ‘bloedprikdieven’ zich voorgedaan als medewerker van een prikdienst. Ze zeggen dat ze werken voor een apotheek of ziekenhuis en dat ze bloed willen afnemen. Vervolgens vragen ze of u wilt betalen voor een medicijn omdat ze iets in uw bloed hebben gevonden. Omdat dit niet de werkwijze van SHO is, informeren wij u hieronder over hoe u ons herkent en informatie kunt inwinnen.

SHO Centra voor medische diagnostiek is erg geschrokken van dit nieuws. Daarom willen wij u graag informeren over de werkwijze van SHO en hoe een aanvraag voor thuisbezoek tot stand komt.

  1. Uw huisarts of andere zorgverlener (zoals verloskundige of specialist) heeft een aanvraag bij SHO gedaan voor bloedprikken aan huis. Wij gaan ervan uit dat u daarvan op de hoogte bent. Wij komen dus alleen bij u langs als uw arts dat gevraagd heeft.
  1. Wij komen nooit ’s avonds of in het weekend.
  1. Er komt altijd maar één medewerker bij u langs. Alleen in uitzonderlijke gevallen staan er twee mensen aan uw deur. 
  1. Omdat het bloed eerst op ons lab onderzocht moet worden, krijgt u nooit meteen een uitslag. Wij sturen de uitslag altijd naar uw huisarts of andere zorgverlener.
  1. Onze medewerkers zullen u nooit om geld vragen of vragen iets te pinnen.

Twijfelt u of er een aanvraag voor u gedaan is? Neemt u dan gerust contact met ons op via telefoonnummer 088 999 7777, op werkdagen bereikbaar van 8.30 tot 17.00 uur.