Voor bloedafname kunt u online een afspraak maken. Vanwege een tijdelijke overgangsperiode naar een nieuwe agendamodule kunt u via onderstaande button een afspraak maken:
Als u daarbij uw e-mailadres invult, ontvangt u een bevestiging via e-mail. Komt u er online niet uit, dan kunt u contact opnemen met 088 - 999 7777
Algemene informatie voor het maken van een afspraak
Op een aantal locaties kunt u ook terecht zonder afspraak. U ziet dat in de afsprakenagenda vermeld als 'Vrije inloop'. Alleen voor het inleveren van materiaal (zoals een bloeddrukmeter), een glucosetolerantietest (OGTT) of wanneer een kind jonger dan 4 jaar geprikt moet worden, moet u de afspraak telefonisch maken via telefoonnummer 088 999 7777.
Wilt u een glucosemeter inleveren die u in uw zwangerschap in bruikleen hebt gekregen? Dat kan op onze hoofdlocatie in Nijmegen (K. Onnesstraat 16) zonder afspraak, van
Als u komt voor onderzoek hebt u altijd een identiteitsbewijs nodig.
Een overzicht van al onze locaties kunt u hier bekijken.
Functieonderzoek
Voor het maken van een afspraak van één van onze functieonderzoeken kunt u contact opnemen met 088 999 7799.
Een overzicht van alle functieonderzoeken vind u hier.
NIPT
Vanaf 1 april 2023 zal de NIPT onderdeel worden van de prenatale screening van het RIVM. Dit betekent dat dit onderzoek wordt opgenomen in het screeningprogramma en gratis zal worden aangeboden aan alle zwangere. Vanaf 1 april 2023 breiden we het aantal locaties uit waar de NIPT kan worden afgenomen.
Bekijk ons locatie overzicht voor regio Gelderland om te zien waar wij bloedafname NIPT uitvoeren. U kunt hier een afspraak maken of door op de paarse button te drukken.
Voor Saxenburgh Medisch Centrum (Hardenberg, Coevorden en Ommen) kunt u hier een afspraak maken of door op de rode button te drukken.
Afspraak afzeggen of wijzigen
Als u via e-mail een afspraakbevestiging hebt ontvangen, kunt u die afspraak afzeggen of wijzigen door te klikken op de knop Afzeggen afspraak in dat bericht. U kunt de afspraak online afzeggen en desgewenst een nieuwe afspraak maken. U ontvangt weer een bevestiging.
Als u geen e-mailadres hebt opgegeven of u hebt de afspraak telefonisch gemaakt, kunt u niet online afzeggen. Hiervoor moet u bellen met nummer 088 999 7777.
Op deze pagina: https://unilabs.nl/SHO vindt u alle informatie. Van gewijzigde doorbelwaarden tot achtergrond informatie over de wijzgingen op het gebied van medische microbiologie. En van meestgestelde vragen tot bestellen van materialen.
Dagelijks rapporteren wij de uitslagen van diagnostiek automatisch in uw HIS, maar het kan nog sneller. Via SHO Uitslagen Online krijgt u namelijk direct de beschikking over uitslagen zodra ze door onze deskundigen zijn gevalideerd. Vraag hier een account aan voor deze applicatie. U kunt natuurlijk ook bellen voor uitslagen: 088-999 7001. Bij de aanvraag van diagnostiek kunt u ook aangeven dat u de uitslag doorgebeld wil krijgen. Indien u uw telefoonnummer hierbij vermeld, geven wij de uitslag aan u door zodra deze gevalideerd is door onze deskundigen.
U kunt thuisprikken aanvragen via telefoon 088-999 7002 of fax 088-999 7951.
U kunt een CITO aanvragen via telefoon 088-999 7979.
Dit kunt u doorgeven aan uw regiomanager of via het contactformulier op de website.
Bestellingen plaatsen kan direct via de webshop van SHO.
Neem voor informatie en mogelijkheden contact op met uw regiomanager.
Dit kunt u doorgeven aan uw regiomanager of via het contactformulier op de website.
Niet meer inloggen kan komen doordat er meer dan 90 dagen niet is ingelogd of 3 keer het verkeerde wachtwoord is ingevoerd. In beide gevallen kunt u contact opnemen met 088-999 7151.
Neem contact op met de Zorgdomein servicedesk via 020-4715282 of kijk op de website van ZorgDomein: http://zorgdomein.nl/support/support
Via de site van SHO kunt u een account aanvragen, klik hier voor meer informatie.
U kunt contact opnemen met SHO via
U kunt contact opnemen met SHO via
U kunt contact opnemen met SHO via
U ziet alleen de uitslagen van uw eigen patiënten.
Een overzicht van de tarieven vindt u op onze website.
Vragen van patiënten:
U kunt voor veel onderzoeken terecht bij SHO: op onze website vindt u alle informatie per onderzoek.
Het is belangrijk om zeker te weten dat alle persoonsgegevens kloppen zodat de uitkomsten van het onderzoek ook bij de juiste persoon terecht komen.
Ookvragen wij u om een geldig legitimatiebewijs te laten zien. Wij zijn verplicht uw identiteit te controleren en uw Burger Service Nummer (BSN) te registreren. Zonder identiteitsbewijs kunnen wij u niet helpen.
Meer informatie vindt u op de website van de Rijksoverheid.
De gegevens van de locaties bij u in de buurt, staan in dit overzicht (pdf).
Dit hangt af van de locatie en het onderzoek.
Voor openingstijden, klik hier voor een overicht (pdf).
In alle regio's moet u, ook voor bloedprikken, eerst online een afspraak maken.
Voor alle andere onderzoeken maakt u telefonisch een afspraak (088 - 999 7777).
Bloedafname NIPT TRIDENT-2 voeren we alleen uit op de volgende locaties:
Arnhem, locatie Kronenburgpromenade 4 LET OP! Dit is een nieuwe locatie per 1 april 2022
SHO locatie Nijmegen Centraal,
Kamerlingh Onnesstraat 16 te Nijmegen
SHO Diagnostisch Centrum Vechtdal, Röpcke-Zweers
Ziekenhuis, Jan Weitkamplaan 4a te Hardenberg
Maak online een afspraak voor bloedafname
Voor bloedafname en urineonderzoek maakt u online een afspraak. Lukt het niet online een afspraak te plannen, dan belt u met 088 - 999 7777.
Ook voor alle andere onderzoeken belt u voor een afspraak met 088 - 999 7777.
Voor bloedafname en urineonderzoek maakt u online een afspraak.
Als u een afspraak wilt verzetten, kunt u contact met ons opnemen via 088 - 999 7777.
Dit hangt af van het onderzoek. Neemt u voor meer informatie contact met ons op via 088 - 999 7777.
SHO beschikt over een goede, ervaren en behulpzame thuisservice. Op verzoek van de (huis)arts of verloskundige nemen medewerkers van de thuisservice bloed af en verrichten zij eventueel andere onderzoeken bij u thuis. Dit kan alleen op aanvraag van uw (huis)arts of verloskundige.
U kunt contact opnemen met uw (huis)arts om te bespreken dat u zich wilt laten afmelden voor de oproepdienst voor periodiek onderzoek. Uw (huis)arts kan u vervolgens afmelden. Als u alleen een ingeplande afspraak wilt afzeggen of verplaatsen dan kunt u bellen met ons afsprakenbureau: 088-999 7777.
Voor sommige bloedonderzoeken is het belangrijk dat u nuchter bent. Dit houdt in dat u tenminste 8 tot 12 uur voor de bloedafname niet meer mag eten en drinken. U mag wel water drinken en eventueel medicijnen innemen.
Nuchter zijn voor een echografie onderzoek betekent dat u minimaal drie uur voor aanvang van het onderzoek niets meer mag eten. U mag wel water en thee (geen koffie!) zonder melk en suiker drinken. Als u vragen heeft over medicatie, stel deze dan aan uw huisarts.
Dit kan per onderzoek anders zijn, daarom staan deze vermeld op het aanvraagformulier of in de brief die u van ons ontvangt. Op onze website vindt u alle informatie per onderzoek.
De uitslag van het onderzoek wordt zodra deze bekend is direct aan uw (huis)arts of verloskundige gezonden. Hij/zij bespreekt de uitslag met u. U kunt daarom het beste contact opnemen met uw (huis)arts of verloskundige.
Wij verstrekken geen informatie over uitslagen via de telefoon.
Dit kan verschillende redenen hebben:
1. U bent volgens onze gegevens niet verzekerd of uw gegevens zijn niet bekend bij SHO. Mogelijk is het aanvraagformulier onjuist of onvolledig ingevuld. Wij kunnen de factuur dan niet indienen bij de zorgverzekeraar. Daarom ontvangt u per post een factuur, nadat het onderzoek is uitgevoerd. De factuur kunt u na betaling aan SHO indienen bij uw zorgverzekeraar.
2. Het uitgevoerde onderzoek valt niet onder de basisverzekering. U dient de factuur zelf te voldoen aan SHO. Raadpleeg uw zorgverzekeraar over uw polisvoorwaarden of u niet aanvullend verzekerd bent voor deze kosten.
3. Het onderzoek is niet aangevraagd door een huisarts of verloskundige. Het onderzoek is aangevraagd door een arts die niet in het BIG-register (Wet op de Beroepen in de Individuele Gezondheidszorg) staat als huisarts. U dient de factuur zelf te voldoen aan SHO. U kunt eventueel de declaratie indienen bij uw zorgverzekeraar.
SHO voert diagnostiek uit op aanvraag van uw huisarts of verloskundige. De meeste diagnostische onderzoeken worden vergoed door de zorgverzekeraar, omdat ze onder de basisverzekering vallen. Houd hierbij wel rekening met uw eigen risico. SHO declareert deze onderzoeken rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar. SHO heeft met alle zorgverzekeraars hierover afspraken gemaakt.
De tarieven verschillen per zorgverzekeraar. Wilt u precies weten wat u moet betalen voor onderzoek, vraag dit dan na bij uw zorgverzekeraar.
Ja, het bedrag voor diagnostisch onderzoek wordt in mindering gebracht op uw eigen risico. In een aantal uitzonderingsgevallen wordt het bedrag niet in rekening gebracht, bijvoorbeeld bij ketenzorg bij diabetes. Of dit in uw situatie zo is kunt u navragen bij uw zorgverzekeraar.
U heeft mogelijk bloed laten prikken door de assistente van uw huisarts en u bent niet bij een van de locaties van SHO geweest. Toch staat SHO op de factuur genoemd: wij hebben namelijk in ons laboratorium uw bloed onderzocht. U ziet dus op de factuur de kosten voor dit onderzoek.
Mocht u na een bezoek aan SHO een klacht hebben, dan kunt u zich wenden tot onze kwaliteitsfunctionaris. U kunt een klacht indienen door middel van het invullen van het klachtenformulier.
Uiteraard doen wij er alles aan om uw klacht zo goed mogelijk af te handelen. Mocht het onverhoopt zo zijn dat u niet tevreden bent met de afhandeling van uw klacht, dan kunt u terecht bij de Geschillencommissie. SHO is aangesloten bij de Geschillencommissie Zorg Algemeen. Voor meer informatie verwijzen wij u naar: www.degeschillencommissie.nl.
Uw (huis)arts of verloskundige heeft de aanvraag voor onderzoek via de computer ingediend. Onze medewerker kan deze aanvraag via de computer in zien.
Informatie over de bescherming van uw gegevens vindt u in ons privacystatement.
De gegevens van de onderzoeken die door SHO zijn uitgevoerd, staan ook in het dossier van uw (huis)arts of verloskundige. Wilt u uw dossier bij SHO inzien, dan kunt u hierover contact opnemen met
Algemeen nummer: 088-999 7777
Wilt u een bloedafname afspraak maken of verzetten?
Bel ons Afsprakenbureau via 088-999 7777. Houd uw BSN of het afspraaknummer bij de hand.
Wilt u een functieonderzoek afspraak maken of verzetten?
Bel ons Afsprakenbureau via 088-999 7799. Houd uw BSN of het afspraaknummer bij de hand.
Zoekt u de dichtsbijzijnde onderzoekslocatie?
Gebruik deze link
U bent patiënt?
U bent zorgverlener?
Voor overige vragen maakt u gebruik van het contactformulier
Dienstverlening
Heeft u als zorgverlener vragen over of belangstelling voor de dienstverlening van SHO? Neem dan contact op met één van onze relatiebeheerders via