Voor zorgverleners

Privacystatement

Patiënttevredenheid onder de loep

Voor SHO is de tevredenheid van de patiënten die op onze afname –en onderzoeklocaties komen zeer belangrijk. Daarom doen wij mee aan een tweejaarlijks onafhankelijk onderzoek uitgevoerd door Markteffect onder een groot aantal eerstelijns diagnostische centra. Dit jaar vindt dit onderzoek weer plaats in de periode van 5 september tot en met 14 oktober.

Door het patiënttevredenheidsonderzoek uit te voeren willen we zichtbaar maken wat we goed doen en waar ruimte voor verbetering is in de ogen van patiënten. In 2014 is het eerste onderzoek uitgevoerd. SHO behaalde het hoogste cijfer voor algemene patiënttevredenheid van alle deelnemende centra: een 8,6! Een prachtig resultaat waar we natuurlijk nog steeds trots op zijn. Omdat er altijd ruimte is voor verbetering, willen we nu laten meten of onze aanpak effect heeft gehad. Uiteindelijk is ons doel om de tevredenheid van patiënten continue te verbeteren.

Op 67 van onze ruim 180 locaties, variërend in grootte van een kleine prikpost in Gezondheidscentrum Watergraafsmeer in Amsterdam tot een van onze grootste onderzoekslocaties aan de Kamerlingh Onnestraat in Nijmegen, worden patiënten verzocht om aan het onderzoek deel te nemen. De vragenlijst kan volledig anoniem thuis of op de locatie ingevuld worden. De lijsten worden via de post naar Markteffect verstuurd die de resultaten verwerkt. Aan het eind van het jaar verwachten we de terugkoppeling.